TranslatoR

Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2019

Bird Box (2018)



Ωρα να μιλησουμε σοβαρα για το Birdbox, την μεγαλη παραγωγη του Netflix που εκανε ενα τεραστιο hype (birdbox challenge) και οχι μονο αυτο, αλλα αρεσε σε παρα πολυ κοσμο. Σημερα θα σας γραψω γιατι πιστευω οτι το Birdbox δεν ηταν μια καλη ταινια. 
Ας το πιασουμε απο την αρχη. Δεν μπορω τις ταινιες που δεν σεβονται τους τηλεθεατες. Εχω πιο κατω απειρα παραδειγματα οτι δεν μας σεβονται,αρα δεν αξιζει να επενδυσεις τον χρονο σου για να δεις την ταινια. Δεν ειμαι σινεφιλ και λατρης του καλου κινηματογραφου αλλα οταν βαζω ταινια θελω να με ψυχαγωγησει και να σεβεται τα χρηματα και τον χρονο μου ντάμμνιτ!
Το Birdbox λοιπον ειναι μια ταινια "Φρανκενσταιν" εχοντας δανειστει ιδεες και σκηνες απο τα: The Happening (2008), A quiet place (2018), 28 days later (2002) , Zombieland (2009), Pitch black (2000), Carriers (2009), I am Legend (2007), Blindness (2009) και αυτες μονο απο οσες εχω δει και θυμηθηκα. 
Αρα το να πετας 30 σκηνες - κλισε και να θελεις να βγει ταινια δεν σεβεσαι τον θεατη. 
Παμε παρακατω.
Η κεντρικη ιδεα της ταινιας ειναι οτι ξαφνικα βλεπεις "κατι" και αυτοκτονεις, οποτε η μονη λυση ειναι η τυφλομυγα. Αυτο το "κατι" δεν ξερουμε τι ειναι, ουτε τι θελει. Η ταινια δεν βαζει κανονες στην ιδια της την θεμελιωδη ιδεα! 
Προκαταβολικα ζητω συγνωμη αλλα τα δεδομενα που αντλουμε απο σκηνες εχουν ως εξης: 
1. Υπαρχει ενας αορατος αερας/ιος/δαιμονας/εξωγηινος οπου οταν τον κοιταξεις αυτοκτονεις εκτος αν εισαι τρελος (Α, ναι ξεχασα το the Mist) και ισχυει ακομη και αν τον δεις απο καμερα (Κινεζος). Παρ'ολα αυτα βλεπουμε μονιμως πλανα στην τηλεοραση που καταγραφουν το φαινομενο και κανενας δεν πεθαινει. Δεν πεθαινεις αν εχεις ενα μαντηλι στα ματια και κρυφοκοιταζεις. Ασε που οταν μπαινουν στο αμαξι, ειναι σκια και οχι αερας. 
  Εγω απο εδω και περα θα το λεω "η κλανια" επειδη μια φορα την εριξα σ ενα δωματιο, ολοι δακρυσανε, ηθελαν να αυτοκτονησουν, σηκωσε λιγο αερα, το καναρινι ψοφησε, δεν περνουσε μεσα απο πορτες και θα επρεπε να εισαι τρελος για να μεινεις.
2. Τα πουλια σε προειδοποιουν αν υπαρχει "η κλανια" εκει γυρω. αρα δεν ειναι παντου, αρα ισως να μην χρειαζεσαι καλυμμα ματιων συνεχως ή αλλιως τα πουλια θα τσιριζαν ολη την ωρα. Για καποιο λογο τα πουλια τσιριζουν και οταν βλεπουν τρελους. Αλλα οχι οταν ερχεται στο σπιτι ο Γκαρι και τα βαζει στο ψυγειο. Ασε που γενικα δεν πολυδικαιολογουν τον ρολο τους στον τιτλο της ταινιας. Η ταινια θα μπορουσε καλλιστα να ονομαζεται "η τυφλομυγα", "η φονικη κλανια", "τυφλα να 'χει ο Daredevil" ή "εθελοτυφλωντας στην καταστροφη" και να ειναι πιο ευστοχοι τιτλοι.
3. "Η κλανια" δεν το εχει με τις πορτες. Δεν μπαινει με το ετσι θελω στα σπιτια του κοσμου, εχει τροπους.
4. Οταν αυτοκτονησεις δεν νοιαζεται. Δεν σκοτωνει για τροφη (ζομπι), για καυσιμα, για μπαταρια (Matrix) ή για αποικια ή αναπαραγωγη (Alien). Εχει αναπτυξει αυτον τον φονικο μηχανισμο απλα να περναει την ωρα της. Τζαμπα το ταλεντο.
Μεσα σ'αυτο το χαος η Μαλορι (Σ.Μπουλοκ) με την κοιλια στο στομα θα βρει καταφυγιο σ ενα σπιτι με μια ομαδα επιζωντων. Η παρεα μας αποτελειται απο τον μαυρο γυαλακια που δουλευει στο σουπερ μαρκετ και εντελως βολικα θεωρει πως ξερει τι συμβαινει, μια ακομη εγγυο, τον σφιχτη, τον Μαλκοβιτς που απλα ηρθε να πληρωθει, τον Κινεζο οικοδεσποτη, εναν νοσοκομο που ειναι σαν πρεζονι και μια bad-ass χαζογκομενα. Εκει ο βασικος κανονας ειναι "αν κανεις το καλο - πεθαινεις". Και ενω ολοι ειναι τσιτωμενοι απο την κατασταση - κοιμουνται. Ναι αληθεια. Τα time-jumps στην ταινια ειναι εξωφρενικα.
Καποια στιγμη ξεμενουν απο προμηθειες και πεφτει η ιδεα να πανε στο σουπερμαρκετ που δουλευε ο convinient μαυρος. Το πρεζονι λεει πως ειναι καθαρη αυτοκτονια, αλλα ο σφιχτης τον αποστομωνει λεγοντας πως "το αμαξι εχει GPS". (facepalm). Γενικοτερα την ταινια την χαρακτηριζει οι ηλιθιες αποφασεις των ηρωων της. πχ θα προτιμήσουν να πηγαινοερχονται στο σουπερ με το αμαξι χωρις οραση απο το να μεινουν εκει που υπαρχουν ολες οι προμηθειες. Για να μας δειξει ποσο νοιαζεται η ταινια στην αναπτυξη της υποθεσης και των χαρακτηρων που εισηχθηκαν, το πρεζονι και η μπαντ-ας κλεβουν το αμαξι και δεν τους ξαναβλεπουμε. Ευχαριστουμε ταινια!
Επιστρεφοντας στα time-jumps αφου γινεται ενα μακελειο στο σπιτι απο τον επιλεκτικα τρελο Γκαρι που τα τιτλοτιμημενα πουλια δεν μας προειδοποιησαν, η Μαλορι γενναει και πηδαμε 5 χρονακια στο μελλον. Πως πηγαν εκει που ειναι χωρις αμαξι, πως αναπτυχθηκε η σχεση της με τον σφιχτη και αλλα πολλα ειναι απλα περιττα. Ευχαριστουμε και παλι ταινια!!
Πλησιαζοντας στην κορυφωση, η Μαλορι παιρνει τα δυο μικρα (το δικο της και της προαναφερθησας εγγυου) για ραφτινκ στο ποταμι, επειδη ακουσε ενα σημα για καταφυγιο. Μονο που το σημα προειδοποιει λεγοντας πως θα πρεπει καποιος να θυσιαστει για να δει το καταφυγιο και εκει μας τρωει η αγωνια το τι αποφαση θα παρει η Μαλορι. Θα θυσιασει το δικο της παιδι απο ανεπιθυμητη γεννα ή της φιλης της που ορκίστηκε να προστατεψει? Θα σκεφτει οτι αφου κανενα απο τα παιδια δεν εχει ανοιξει τα ματια του εκτος σπιτιου, πως θα ξερει τι ειναι ο δρομος, τι ειναι δεντρα και τι καταφυγιο?
Θα σας κρατησω σε αγωνια επισημαινοντας πως ακομη και με ανοιχτα ματια, αν κωπηλατεις το δυνατο σου χερι βαζει πιο πολυ δυναμη αρα πρεπει να διορθωνεις την πορεια σου γιατι αλλιως θα διαγραφεις κυκλους. Το ιδιο συμβαινει και οταν περπατας χαμενος στην ζουγκλα (το επαθε ο B.Gryles) και οταν οδηγεις στην ερημο (βλ. Top gear). Σκεφτητε ποσο πιο δυσκολο ειναι να το κανεις με κλειστα ματια.
Τελος αγωνιας, η Μαλορι φτανει στο σημειο του ποταμιου και ηρθε η ωρα της αποφασης. Η κορυφωση της ταινιας! Και τελικα η αποφαση της ειναι να θυσιαστει.......ο κανενας!!! 
Ευχαριστουμε πολυ ταινιαααα!!
Το καταφυγιο ειναι μια σχολη τυφλων. Επειδη απο την στιγμη που δεν βλεπουν και τους εχουν παρατησει στην μεση ενος δασους διπλα απο ενα ποταμι ισοδυναμει με αυτοκτονια "η κλανια" δεν ασχολειται.
Ποσο ΧΑΖΗ ταινια Θεε μου? 

Υ.Γ. Αν και εσεις νιωσατε το ιδιο αβολα με τους διαλογους της ταινιας στην αρχη του εργου, υπαρχει ενα κεντρο στηριξης.

4/10


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου